
الان که امکانات سفر اصلاً با دهه شصت قابل قیاس نیست باز هم اگر کسیبخواهد هر هفته سوار یک اتوبوس شده و مسیری طولانی را طی کند و اندکی بعد همان راهرا برگردد، ملال آور و خسته کننده است؛ چه برسد به دهه شصت آنهم از منطقه جنگیجنوب کسی بخواهد با هزار زحمت خودش را به لب جاده رسانده و با چند بار سوار وپیاده شدن، بالاخره اتوبوس مسیر قم را پیدا کند و خودش را هر هفته به مسجد جمکرانبرساند، نمازی بخواند و دوباره به خط برگردد... طی این طریق، دلی شوریده می خواهد.
محمد تورجی زاده اینگونه بود. هر هفته این مسیر را در زمستان و سرمایاستخوان سوزش و یا تابستان و گرمای طاقت فرسایش با زحمت فراوان طی می کرد که حالیبا مولایش داشته باشد.
روضه هایش از جان برمی خاست که به جان می نشست. شهید محمدحسین نواب،طلبه ای است که در بوسنی آسمانی شد. می گفت در حجره نشسته بودم و دعای توسل تورجیزاده را گوش می دادم. انگار صدای ضبط کمی بالا بود. آیت الله جوادی آملی در زد ووارد شد. نشست و خواست نوار را دوباره پخش کنم. گفتم صدای شهید محمد تورجی زادهاست. کمی گوش داد و گفت: او قبل از شهادت، سوخته بود.
شهید محمود اسدی می گفت برایم سوال بود آیا محمد که اینهمه آرزویدیدار امام عصر را داشت و برایش روضه های عاشقانه می خواند، آخرش توانست روی مبارکآقا را ببیند یا نه. خوابش را شبی دیدم که گفت: دیدن که جای خود، آقا را در آغوش کشیدمو بوسیدم و رفتم.
در وصیتنامه اش هم نوشته بود: خدایا کلام آخر ما را یا مهدی و یا زهراقرار بده. در آخرین لحظات چشمان ما رابه جمال یوسف زهرا (علیهاالسلام) منور فرما.
براساس خاطرات شهید در کتاب "یازهرا"
دانلود فایل صوتی مناجات شهید محمد تورجی زاده:
http://salehat.ir/images/stories/sound/Toraji-monajat.mp3
ما را در سایت آشنایی کوتاه با زندگی آیت الله محمدی دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 194